close


其實。我是不太過情人節的。原因很多,總之造就目前我是不太過節。將來會不會改變不知道。

二月,情人節快到了,其實我是沒有什麼感覺的,直到我很常看的HBO打出了一支剪輯愛情電影的片段的短片,有很動人的女聲唱著"I wish you love"。好像打破了心裡什麼東西一樣,很動人的一首歌,有一種微笑中閃著淚光的祝福。上方那段MV是電影Prime的片段,我想很多人看過,梅莉史翠普演鄔瑪舒曼的心理醫師,鄔瑪和心理醫師的兒子戀愛了,兩人是年齡相差懸殊的姊弟戀,後來不得不分開了。最令人動容的,是幾年後,在一個大雪紛飛的夜裡,男生再次看到鄔瑪,緊張的樣子,但又捨不得這樣離去,在酒吧門外在結霜的玻璃窗用拳頭清出一片視線望著鄔瑪,她也對他淺淺的笑著......

對於一段過去的戀情,如果能夠對對方沒有恨意自己也能夠平靜坦然,真心希望對方也能夠幸福平安,我想這算是最美好的方式吧!




I Wish You Love
I wish you bluebirds in the Spring
To give your heart a song to sing
And then a kiss, but more than this, I wish you love 

And in July a lemonade
To cool you in some leafy glade
I wish you health, but more than wealth, I wish you love

My breaking heart and I agree
That you and I could never ever be
So with my best, my very best, I set you free

I wish you shelter from the storm
A cozy fire to keep you warm
But most of all, When snowflakes fall, I wish you love

But most of all, When snow flakes fall
I wish you love



補給大家看一下,我就是看到下方那段HBO的影片。

arrow
arrow
    全站熱搜

    二小姐 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()